Wycieczka klasy 6b do Krakowa w ramach projektu "Poznaj Polskę"
Wycieczka klasy 6b do Krakowa w ramach projektu

W dniach 12. -13. maja 2022 roku nasza klasa 6B wybrała się do Krakowa na wycieczkę w ramach projektu "Poznaj Polskę".

Korzystając ze wspaniałej pogody zwiedziliśmy Wawel i Katedrę, w której spoczywają nasi królowie i bohaterowie narodowi. Podziwialiśmy także Dzwon Zygmunta.

Następnie przeszliśmy szlakiem Kardynała Stefana Wyszyńskiego i  św. Jana Pawła II.

Byliśmy pod ogromnym wrażeniem zabytków w historycznym centrum miasta: Collegium Maius, Sukiennic, Kościoła Mariackiego, Barbakanu i Placu Matejki. Zachwycił nas ołtarz Wita Stwosza.

Po wielu godzinach zwiedzania udaliśmy się na kolację i nocleg.

W piątek czekało na nas wspaniałe muzeum poświęcone Tadeuszowi Kościuszce. Forma prezentacji życia tego wielkiego patrioty bardzo nas zainteresowała, a widok z Kopca Kościuszki zapierał dech w piersiach.

Potem zwiedziliśmy Kościół na Skałce i poznaliśmy historię męczeńskiej śmierci św. Stanisława. Spacerem udaliśmy się na Kazimierz, a po smacznym obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną.