Wycieczka do parku krajobrazowego Chełmy (EFS)

W piątek 10 czerwca 2011 wybraliśmy się całą klasą na całodniową wycieczkę. Zbiórkę mieliśmy o godzinie 6.45, więc każdy z nas musiał wcześnie wstać. Trzygodzinna podróż autokarem w towarzystwie uczniów z liceum w Oleśnicy minęła nam w przyjemnej atmosferze.

Początkowo pojechaliśmy do Myśliborza. Tam zostaliśmy podzieleni na trzy grupy. Jedna grupa miała zajęcia z chemii, w czasie których badaliśmy cechy fizyko-chemiczne wody. Główną atrakcją tych zajęć było dodawanie kropel kwasu silnie żrącego. Druga grupa w tym czasie miała zajęcia z biologii, podczas których oznaczała zawartość ksantofilu w liściach bukszpanu. Na koniec dostaliśmy karty pracy, które musieliśmy sami uzupełniać. W tym samym czasie grupa trzecia wyszukiwała informacje na temat gatunków zwierząt i roślin chronionych w Polsce oraz uzupełniali wiedzę o Parkach Narodowych w Polsce.

Następnie pojechaliśmy na obiad do restauracji ,,Kameleon" w Jaworze. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Kościoła Pokoju w Jaworze. Odtworzono nam nagranie, w którym lektor zapoznał nas z historia i wystrojem wnętrza kościoła. Bardzo interesujące było również penetrowanie ruin zamków w Świnach i Bolkowie. Mogliśmy dokładnie zwiedzić ruiny i zajrzeć w każdy zakamarek.

Wróciliśmy z wycieczki wieczorem. Wyjazd bardzo nam się podobał i myślę, że każdy uczestnik był z niego zadowolony. Chętnie pojechalibyśmy na więcej takich całodniowych wycieczek klasowych.