Micro:bity, M-boty i Photon i ich koledzy w akcji!

Uczniowie nie tylko na zajęciach z robotyki mają możliwość skorzystania z nowych technologii. Zajrzyjmy za kulisy i zobaczmy, co się działo na wybranych lekcjach:

  1.      Ozoboty nie tylko zachwycają uczniów klas 1-3. Także starsi uczniowie z chęcią wracają do tych małych robotów, które rozwijają logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów. Uczniowie dzięki nim poznali nowe kody i wykonywali algorytmiczne zadania.
  2.      Okulary VR przeniosły uczniów w wirtualną rzeczywistość. Lekcja z okularami oprócz bezpośredniego oddziaływania na zmysły,  skłoniła nas do rozmów dotyczących historii powstania okularów oraz zastosowania ich we współczesnym świecie.
  3.      M-boty z programu Laboratorium Przyszłości i laptopy z programu Mobilnych Pracowni są nieodłącznymi elementami lekcji. Pozwalają na wprowadzenie zdrowej rywalizacji, ale również chęci chłonięcia dodatkowej wiedzy.
  4.      Photon i stacje zadaniowe dały możliwość poznania robota w małych grupach oraz utrwalenia i poszerzenia wiedzy z innych programów. Maty zakupione przez Radę Rodziców uatrakcyjniły lekcję.
  5.      Drukarka 3D i program TinkerCad umożliwiły uczniom zaprojektowanie własnych modeli, np. zawieszek wielkanocnych, statuetek z liczbą PI. Pozwoliły też rozwinąć umiejętności  wyobrażenia przestrzennego. 
  6.      Micro:bity umożliwiły nam pracę w programie blokowym (uczniowie młodsi) oraz w programie Phyton w compilatorze Mu (uczniowie klas 7-8).

W ramach otrzymanego sprzętu z #Laboratorium Przyszłości, #Pracowni Mobilnej, #Super Koderom z Fundacji Orange, uczniowie mieli okazję pobudzić swoją ciekawości, wyobraźnię oraz motywację do dalszego działania.

Dziękujemy!  

Gabriela Drwal